Jump to content


Welcome to Autoshite

Welcome to Autoshite, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Autoshite by signing in or creating an account.
  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get automatic updates
  • Get your own profile and make new friends
  • Customize your experience here
Guest Message by DevFuse
 

Photo

Shite in miniature


  • Please log in to reply
2196 replies to this topic

#1411 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 04 December 2009 - 09:08 AM

doesnt she just :lol:

#1412 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 04 December 2009 - 09:19 AM

Posted Image

yay these turned up today, thanks lobsta (pm on way)

#1413 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 04 December 2009 - 09:41 AM

thought it would be rude not to get one round to meet the neighbours

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

ahh did i tell you i slammed my F6 too :lol:

Posted Image
Posted Image
Posted Image

#1414 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,281 posts
  • 1 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 04 December 2009 - 09:50 AM

Cool 8) That was pretty quick. Diorama looks ace VWP, I want to get around to doing something like that at some point...

#1415 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 04 December 2009 - 09:57 AM

problem is it just keeps getting bigger :oops:

#1416 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 04 December 2009 - 03:47 PM

Well thought i should see how the new additions fit in :D

Vauxhall Cavalier SRi

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Fiesta 2 1.6D Ghia

Posted Image
Posted Image

still waiting fo my metro though :? :evil:

#1417 OFFLINE   Tayne

Tayne

    Rank: Talbot Matra Rancho

  • Full Members
  • 11,769 posts
  • 7 thanks
  • LocationThe Granite City of Aberdeen
  • Country : Country Flag

Posted 04 December 2009 - 08:56 PM

.

It always amuses me that e46s vie with the PT Cruiser as the car that's too shit for Autoshite, 

 

 


#1418 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 04 December 2009 - 09:03 PM

Not seen a Matchbox RS2000 in those colours before CT! :)

#1419 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 05 December 2009 - 03:29 PM

Pimp My Metro :D sadly wont fit into my 1/43 Diorama being around 1/36 Scale :(

Before

Posted Image
Posted Image

After - to be continued

Posted Image
Posted Image

#1420 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 05 December 2009 - 05:34 PM

Looks much more tasteful! :) :)

#1421 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 05 December 2009 - 06:36 PM

yeah i dont do the whole charles and diana thing :lol:

#1422 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 06 December 2009 - 04:42 PM

how about a 4x6 :lol:

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#1423 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 06 December 2009 - 09:56 PM

Looks wheelie good! :lol:

#1424 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 06 December 2009 - 10:19 PM

i couldnt decide if i liked the wheels so put these on instead :oops:

Posted Image

#1425 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 06 December 2009 - 11:07 PM

and cos every pikey needs a caravan i just won this on the bay

Posted Image

#1426 OFFLINE   brammy777

brammy777

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,510 posts
  • 0 thanks
  • LocationThe Stoke Of Basing.

Posted 06 December 2009 - 11:29 PM

Havent updated in a fair while, heres what i have recieved recently:
Posted Image

Plus heres a taster of what my display has turned into, ive had to move the non 1/43 (such as buses and lorries) into a cupboard, but the 1/36ths are still on display.

Posted Image
My attempt to add some flair to a display, fail.

Although i did just win an Abrex Skoda 120L. Win.
Posted Image
Is that off a Maestro, Montego or a Metro?
DUNNO!

#1427 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,281 posts
  • 1 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 08 December 2009 - 06:30 PM

Quick question shiteists - Anybody here go by the eBay username of 'bobbydolly01' ?Plz can you PM me if you do. Thx.

#1428 OFFLINE   Mash

Mash

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,445 posts
  • 0 thanks
  • Location1985

Posted 08 December 2009 - 10:13 PM

This is quite cool, it's new from Minichamps:

Posted Image
I dont no wot there worth tbh mate only wont it for pre 68 obvserly lol hav u got any pics plz mate

#1429 OFFLINE   barrett

barrett

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,275 posts
  • 5 thanks
  • Location1975

Posted 09 December 2009 - 07:24 AM

i've got the small matchbox version of that merc ambo from the 70s, that i painted up to match the one that briefly appears in 'The Ipcress File' Sad!

1929 Ford Model A (half)
1938-ish / 1967-ish Heron Austin special (half)
1965 Peugeot 404 Cabriolet (half)
1955 Panhard Dyna Z1 (half)
1985 Citroen BX 16TRS
1997 Citroen Xantia TEMPTATION


#1430 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 09 December 2009 - 07:30 PM

thats mercs sweet, i'd proberly rip off the sirens, make it black and slam it :lol: i've got another build on the way :lol:

#1431 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 10 December 2009 - 12:10 PM

Never been happy with this yard so served it an eviction notice..

Posted Image

and monster movers came moved my crib to the lower level

Posted Image

Gone :o

Posted Image

Lower Street View with new/old Garage relocated

Posted Image

How the new garage will fit in...perfeck

Posted Image

Now in White and showing off it's rendered services, still needs recoating.

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Pikey's have arrived

Posted Image

Every yard need a publicity vehicle

Posted Image

Renault Yard seems to have been a hive of activity

Posted Image

#1432 OFFLINE   Mash

Mash

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,445 posts
  • 0 thanks
  • Location1985

Posted 15 December 2009 - 09:59 PM

Since branching into 1/43rd, Oxford Diecast have picked up their game. Latest is this Austin A135 Princess. Hope there's a Sheerline on the way.

Posted Image

and at last, the Austin K8. Austin Service livery would be nice:

Posted Image
I dont no wot there worth tbh mate only wont it for pre 68 obvserly lol hav u got any pics plz mate

#1433 OFFLINE   Spiny Norman

Spiny Norman

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,015 posts
  • 0 thanks
  • LocationCruising for burgers in daddy's new car
  • Country : Country Flag

Posted 15 December 2009 - 10:52 PM

Got a nice model Amazon for my birthday last year. :D

Posted Image

Posted Image

#1434 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,281 posts
  • 1 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 15 December 2009 - 10:52 PM

Coincidentally we've just had a delivery of Oxford Diecast this week. I've just spent half the night listing stuff.

This is quite nice if you like that sort of thing (weddings that is!)

Posted Image

#1435 OFFLINE   Mash

Mash

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,445 posts
  • 0 thanks
  • Location1985

Posted 15 December 2009 - 10:56 PM

This bugger eludes me at present (at least at a reasonable price and in this country).

Mr L: if you ever get them in, please give me a nod :wink:

Posted Image
I dont no wot there worth tbh mate only wont it for pre 68 obvserly lol hav u got any pics plz mate

#1436 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 15 December 2009 - 10:58 PM

i just won these €2.25 each both 1/43

Fiat Ritmo

Posted Image

Pug 505

Posted Image

#1437 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,281 posts
  • 1 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 15 December 2009 - 11:03 PM

This bugger eludes me at present

Me too :roll: We've had quite a lot of the rest of that series but some have never appeared over here - 2CV, Uno and a few others. Shame as they are superb models for the money. Will let you know if we do get them though.

#1438 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 16 December 2009 - 11:32 AM

like the look off that uno, looks a great copy 8)

#1439 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,281 posts
  • 1 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 16 December 2009 - 12:09 PM

like the look off that uno, looks a great copy 8)

All of that series (with the possible exception of the DS which was sort of ok) have been really good, superb detail especially so considering they are relatively cheap. Originally part of an Italian partwork series called Quattroruote. The series runs to about 50 cars in total IIRC.

#1440 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 16 December 2009 - 12:24 PM

more money i'll have to spend :lol: (sadly the tipo's just blown up so have to sort another car for 'er indoors first)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users