Jump to content


Welcome to Autoshite

Welcome to Autoshite, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Autoshite by signing in or creating an account.
  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get automatic updates
  • Get your own profile and make new friends
  • Customize your experience here
Guest Message by DevFuse
 

Photo

Shite in miniature


  • Please log in to reply
2196 replies to this topic

#1201 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,278 posts
  • 0 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 08 October 2009 - 12:02 PM

I need one of those Fiestas for sure!

(plus when (if) they come; the Orion, Passat, Scirocco, Polo, Senator, plus others probably)

Been speaking to the wholesaler about these this morning. We should get the rest of the collection at some point although probably early next year now.

#1202 OFFLINE   brammy777

brammy777

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,510 posts
  • 0 thanks
  • LocationThe Stoke Of Basing.

Posted 08 October 2009 - 03:59 PM

thats good news lobster!Im looking forward to that for sure.Also my models arrived today, many thanks.For the money, they are so detailed.Also, how long should i wait before asking a seller where my item is?One i ordered 11 days ago isnt here....
Posted Image
Is that off a Maestro, Montego or a Metro?
DUNNO!

#1203 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 08 October 2009 - 04:34 PM

Also, how long should i wait before asking a seller where my item is? One i ordered 11 days ago isnt here....

Where is it coming from? Anything mentioned in the listing about a delay at all?

#1204 OFFLINE   brammy777

brammy777

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,510 posts
  • 0 thanks
  • LocationThe Stoke Of Basing.

Posted 08 October 2009 - 04:40 PM

Ah its coming from Jersey, that explains it.I suppose the forthcoming postal strike wont help much......
Posted Image
Is that off a Maestro, Montego or a Metro?
DUNNO!

#1205 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 08 October 2009 - 10:53 PM

mines still in progress :lol:

Posted Image

Posted Image

oh whats that (i dont have a transporter or a trailer wide enough so i built this instead :lol: )

Posted Image

against standard Berliet

Posted Image

fair bit longer now :oops:

Posted Image

carry racing supplys :lol:

Posted Image

#1206 OFFLINE   Mash

Mash

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,445 posts
  • 0 thanks
  • Location1985

Posted 09 October 2009 - 11:41 AM

Fiesta arrived this morning (with the Norev Tancho I treated myself to :wink: ). Many thanks Mr L.Bizarrely the Fiesta is badged as a diesel despite being Ghia spec, must have been an option on the continent.
I dont no wot there worth tbh mate only wont it for pre 68 obvserly lol hav u got any pics plz mate

#1207 OFFLINE   tatmeister

tatmeister

    Rank Austin Metro

  • Full Members
  • 29 posts
  • 0 thanks
  • LocationWest Country

Posted 09 October 2009 - 05:22 PM

Thought I'd better share my desk at work with you all (apologies for the poor quality).

Posted Image

The 'Lego' is actually 'Tatco'. Seems appropriate for me. And, yes, I can do the cube.

#1208 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,278 posts
  • 0 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 09 October 2009 - 05:44 PM

Fiesta arrived this morning (with the Norev Tancho I treated myself to :wink: ). Many thanks Mr L.

No problem! Thanks :D

#1209 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 09 October 2009 - 05:45 PM

all italians and no rust how could that be :lol:

more detailing for me, 504 stock raced and trashed, Xantia ready for the weekend, got a 505 or an 18 or even poss a cossie for the chop next

Posted Image :lol:

#1210 OFFLINE   155V6

155V6

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,095 posts
  • 2 thanks
  • LocationNorth Hampshire
  • Country : Country Flag

Posted 09 October 2009 - 06:21 PM

Love your yard VWPowered 8) ,here's mine from a couple of years ago.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

'03 MG Express(172K)Crashed & broken

'98 Volvo C70 T5 

'53 Rover 25 Diesel-Bean tins by now

'52 Rover 25 1.4 


#1211 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 09 October 2009 - 06:30 PM

what was it, eviction, non payment on rent, Health and Safety... or was it a woman :lol:

#1212 OFFLINE   155V6

155V6

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,095 posts
  • 2 thanks
  • LocationNorth Hampshire
  • Country : Country Flag

Posted 09 October 2009 - 06:40 PM

what was it, eviction, non payment on rent, Health and Safety... or was it a woman :lol:

I've still got it,along with loads of other models.My Girlfriend doesn't come to my flat & that's how it's staying :)

'03 MG Express(172K)Crashed & broken

'98 Volvo C70 T5 

'53 Rover 25 Diesel-Bean tins by now

'52 Rover 25 1.4 


#1213 OFFLINE   brammy777

brammy777

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,510 posts
  • 0 thanks
  • LocationThe Stoke Of Basing.

Posted 09 October 2009 - 07:07 PM

forgot to post a picture of this when i said i would:
Posted Image

Probably my favourite model lorry.
Not mint as you can see, but i like it and it was a bloody bargain!
Posted Image
Is that off a Maestro, Montego or a Metro?
DUNNO!

#1214 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 09 October 2009 - 11:03 PM

wow wicked truck that defo one for rusting up :lol:

reinstalled my lights

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#1215 OFFLINE   Mash

Mash

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,445 posts
  • 0 thanks
  • Location1985

Posted 09 October 2009 - 11:37 PM

Fiesta arrived this morning (with the Norev Rancho I treated myself to :wink: ). Many thanks Mr L. Bizarrely the Fiesta is badged as a diesel despite being Ghia spec, must have been an option on the continent.


I dont no wot there worth tbh mate only wont it for pre 68 obvserly lol hav u got any pics plz mate

#1216 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,278 posts
  • 0 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 10 October 2009 - 09:23 AM

Fiesta arrived this morning (with the Norev Rancho I treated myself to :wink: ). Many thanks Mr L. Bizarrely the Fiesta is badged as a diesel despite being Ghia spec, must have been an option on the continent.

I noticed that about it being badged as a diesel as well - presumably they got higher spec diesels abroad - I think we only got Popular Plus and L diesels here?

#1217 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 10 October 2009 - 09:40 AM

far as i know (festa mk2) came in 1.6/1.8D form up to ghia spec seen afew diesels and afew ghia diesels for sale (quiet fancy one actually) :lol:

#1218 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 10 October 2009 - 08:15 PM

built my first tiny wall :?

Posted Image

#1219 OFFLINE   Rusty Pelican

Rusty Pelican

    Rank: Citroen Ami

  • Full Members
  • 1,788 posts
  • 0 thanks
  • Locationchasing my marbles down the street

Posted 10 October 2009 - 08:42 PM

Looks great , :D
Pete-M wrote . My only interest whilst driving it was working out how long before I could get out

#1220 OFFLINE   Mr Lobster

Mr Lobster

    Rank: Dacia Denem

  • Full Members
  • 7,278 posts
  • 0 thanks
  • LocationSomewhere.
  • Country : Country Flag

Posted 10 October 2009 - 11:35 PM

That wall looks pretty impressive!

#1221 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 11 October 2009 - 04:00 PM

thanks guys :D

afew more to add from the vide grenier today..

cost €4.00 most expensive was the 924 police car at €3.00 rest 10c's bangers :lol:

Posted Image

#1222 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 12 October 2009 - 04:05 PM

Well got garage no1 exterior done

from..

Posted Image

to..

Posted Image

finished..

Posted Image

#1223 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 12 October 2009 - 04:47 PM

Wouldn't fancy tackling that monster hen! :shock:

#1224 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 12 October 2009 - 05:25 PM

err yeah was the only one i have :oops:

with interior lights

Posted Image

#1225 OFFLINE   brammy777

brammy777

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 2,510 posts
  • 0 thanks
  • LocationThe Stoke Of Basing.

Posted 12 October 2009 - 08:26 PM

those displays look really good actually.Im reaaaally tempted to start one of my own, perhaps a massive used car delearship.Anyway my latest additions have been:Vanguards Austin Princess 1800HL in brooklands green, bought this as i dont have the quad headlamp varient.Vitesse Austin Mini Ritz- I never actually knew that Vitesse had done Minis, and the range is amazing, nearly all of the 80s and 90s special editions have been done by them.Tempted to buy a hidden treasure Dolomite and a Marina 1300 next......
Posted Image
Is that off a Maestro, Montego or a Metro?
DUNNO!

#1226 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 12 October 2009 - 10:30 PM

build one, it'll keep you busy over the crap winter :lol:
works starts on the 'Garage Renault' :D

Posted Image

#1227 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 12 October 2009 - 11:12 PM

err yeah was the only one i have :oops:

with interior lights

http://www.franco-oldtimers.com/shed2.jp...

Looks good! You've been very busy I see...

Not Retro Auto Services, rather than Auto Retro Services? :P

#1228 OFFLINE   VWPowered

VWPowered

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 5,021 posts
  • 0 thanks
  • LocationLimoges 87

Posted 15 October 2009 - 09:24 PM

french spell it that way lol

abandoned renault garage :lol:

Posted Image
Posted Image
Posted Image

#1229 OFFLINE   IainL

IainL

    Rank: Lancia Gamma

  • Full Members
  • 6,464 posts
  • 12 thanks
  • Location1/24 Scale
  • Country : Country Flag

Posted 15 October 2009 - 10:58 PM

Vitesse Austin Mini Ritz- I never actually knew that Vitesse had done Minis, and the range is amazing, nearly all of the 80s and 90s special editions have been done by them.

Wrong scale I know, for this discussion, but I love collecting the 1/36 Corgi Mini special editions. They are nicely made and well proportioned for a car aimed at the 'toy' market. Mint and boxed ones come up on e-bay all the time and make a nice display piece. I have: Mini 30 and accompanying 30th Anniversary Sky, Rose, Flame and Racing, Ritz, Jet Black and Red Hot, Neon and the basic City. I have a Mini 40 and a late 90's Cooper, but I really like the early 90's and 80s special edition ones. Does anyone else have any others? I believe theres an Advantage, Park lane, and Mayfair out there?

2017 Dacia Duster 1.6 Ambience

2000 Corsa B: Broken

2003 Astra Coupe

2001 Renault Megane MK1

Click here for model car reviews and fleet updates: https://www.youtube....KdUmtnq5VNMSnJg


#1230 OFFLINE   MrRegieRitmo

MrRegieRitmo

    Rank: Renault 16

  • Full Members
  • 4,758 posts
  • 0 thanks
  • LocationS Coast England

Posted 16 October 2009 - 02:00 PM

http://www.franco-oldtimers.com/ren2.jpg...

Glad to see the 14 being represented, even if it is only 2D! Is that meant to be a wall poster / advert? :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users